Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pracuješ na pražském Magistrátě - tak drž hubu a krok!

Dovolte mi, laskaví případní čtenáýři mé úvahy o "práci" na slovutném pražském Magistrátě (dále jen MHMP) coby bývalém Národním výyboru hl.města Prahy (dále jen NVP) na úvod dvě krátké poznámky. ní

Ta první se váže k době předlistopadové. kdy podnik s celorepublikovou strukturou,  ve kterém jsem pracoval jako programátor, spolupracoval s tehdejším NVP jako se s jedním ze svých majoritních klientů. A to přímo s vedoucím (dnes ředitelem) finančního odboru. Takhle jsem si vždy představoval profesionála. Krátké a věcné chování. perfektní přehled, vystupování a chování. Žádná arogance a namyšlenost. Nebylo divu, že pan inženýr po svém odchodu do důchodu nezůstal  dlouho "na ocet" a zakotvil u zastoupení jedné prestižní zahraniční společnosti. Nutno podotknout, že kdykoliv jsme se potkali, nedělal, že mě nezná. Usmál se, podal mi ruku a pokud zrovna nepospíchal, zastavil se i na pár slov.

  V roce 1993, kdy jsem nastoupil jako aplikační programátor do struktury právě Finančního odboru, děly se věci!! Přezaměstnanost, na jedné straně profesionálové s vysokým stupněm znalostí a vědomostí, na  druhé straně banda příživníků, kteří se za svojí "práci"  nestyděli brát mzdu a ještě u nich arogance na nejvyšším stupni, samozřejmě se statutem nepropustitelnosti.  Někdo z nich náhodou pochybil? Zapomeňte!!!"

  Tehdy dlel na krátké návštěvě v Praze jeden známý švýcarský evangelický teolog. Byl ubytován u mých rodičů. Když se mě při krátké debatě zeptal na mojí profesi, protáhl jen obličej a řekl, že tento post je ve Švýcarsku, a nejen v něm, synonymem pro vrchol kariéry, kdy za vámi je bohaté portfolio zkušeností.

 A tady? Moje paní šéfová si usmyslela, že jí do týdne naučím programovat. Dále to nebudu komentovat. Přesto neváhala a při jednom mém potkání s ní, kdy svědkem bylo několik kolegů i z jiných odborů, na mě křičela naprosto neslušně "Už mě pěkně s....š! Ten tvůj program má chybu. Tu mi však nedokázala. A ani se neomluvila. Bylo to pod její úroveň.Omluvila se mi kolegyně, která chudák za nic nemohla. 

 Vždycky jsem považoval za demokratické nechat druhého se obhájit. Ostatně mělo by tak být. Byli jsme s kolegyněmi kdysi obviněni s přílišného počtu telefonických hovorů s tím, že nám budou kráceny prémie. Tuto skutečnost mi volali na dovolenou. Když jsem se vrátil a žádal novou ředitelku odboru o schůzku (byla to má bývalá kolegyně, se kterou jsem měl velmi dobré vztahy), byl jsem odmítnut.Tajně a s riskem postihu mi můj kolega "telefoňák" vypsal hovory z mé linky v  době mé nepřítoblmnosti na dovolené. A totéž u mých kolegyň. Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že za dobu 14 dnů provolal 5 hodin na mobilní telefon!

 Byly nám sníženy prémie. A to dost znatelně. To už se blížil můj  odchod do invalidního důchodu.Když jsem podepisoval výpověď, bylo mi sděleno, že moje funkce už dál nebude a s okamžitou platností  se ruší a ze struktury úřadu mizí navždy.Jaký byl můj šok, když funkce byla po několika letech obnovila a po "regulérním" výběrovém řízení jí získala, světe div se, moje bývalá manželka, která na úřadě také kdysi pracovala.

 Je to jako na román. Jen  jsem chtěl upozornit, že občas je něco ještě černější než černé...

Autor: Přemysl Čech | pátek 8.6.2018 15:57 | karma článku: 20,79 | přečteno: 811x
  • Další články autora

Přemysl Čech

Čechův nekroblog: " Au revoir, paní Hano Hegerová"

A zase ta neúprosná zpráva agenturní o tom, že nás opustil někdo blízký. Tentokrát o odchodu dámy s velikým D, při vyslovení jejího jména hned naskočilo slovo šanson. Paní Hany Hegerové (89)

23.3.2021 v 17:37 | Karma: 17,94 | Přečteno: 408x | Diskuse| Společnost

Přemysl Čech

Čechův nekroblog - Sbohem Honzi Vodňanský!

Dnes krutá a černá ta zpráva agenturní, že zase odešel někdo nám zvláště vzácný a oblíbený. Tentokrát sáhla po člověku vzácném jak koření, člověkem který oplýval humorem plným laskavé lidského.

11.3.2021 v 17:52 | Karma: 19,14 | Přečteno: 394x | Diskuse| Společnost

Přemysl Čech

Čechův nekroblog - LARRY KING (18.11.1933 – 23.1.2021

A zase ta zpráva smutná, co černým písmem agentura vyťukává. A tentokrát obzvláště smutný. Ve věku 87 let odešel do moderátorského nebe člověk, který se stall synonymem pro legendu moderování

24.1.2021 v 8:48 | Karma: 8,33 | Přečteno: 293x | Diskuse| Společnost

Přemysl Čech

Causa Pandemie aneb Co se to s námi děje?

Už nějaký pátek lehce nakukuj do světa čísel a statistik. Už za bývalého režimu se k datům přidávaly konstanty se směšnými názvy, jako např. Ovečkovina,, aby vyšly výsledky, ze kterých máme prospěch. Ale dnes?

19.1.2021 v 16:14 | Karma: 8,70 | Přečteno: 238x | Diskuse| Společnost

Přemysl Čech

Pokora v čase pandemie

Nemíním se v této, byť krátké úvaze, pasovat do role mravokárce, a pokud ano, tak maximálně sama sebe. Protože, jak říkají i odborníci, začít se má vždy od sebe. A ruku na srdce, kdo z nás tak učinil v době této a nedávno minulé?

18.1.2021 v 20:28 | Karma: 13,32 | Přečteno: 228x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 2151
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Přemek Čech,

Seznam rubrik